Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lokální gastronomie jako značka destinace na příkladu České republiky
Kunc, Martin ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Destinace v dnešní době bojují s nejrůznějšími výzvami, kdy jsou nuceny přicházet se zajímavými a inovativními komunikačními řešeními, které vedou k přilákání cestovatelů a budování celkové image. I v souvislosti s návratem oblasti cestovního ruchu do normálu po pandemii Covid-19 se jedná o obtížný úkol. Jednou z oblastí, kterou státy a regiony v komunikaci využívají, je místní gastronomie a nejinak je tomu u České republiky. Tato práce si klade za cíl zjistit, jak ČR obecně pracuje s tématem lokální gastronomie, jak je vnímána aktivními cestovateli a kde leží její komunikační příležitosti v této oblasti. Teoretická část práce postupně mapuje fungování místních značek, následně popisuje segment cestovního ruchu a marketingu tohoto odvětví. Postupně poté přechází k tématu gastronomie v kontextu národní značky a mapuje také komunikaci České republiky a její dlouhodobou vizi. Výzkumná část práce následně zkoumá, zda a jak ČR pracuje s tématem gastronomie k přilákání turistů, zda je gastronomie důležitým rozhodovacím faktorem při cestování a jaké jsou příležitosti, které by země mohla v komunikaci využívat. Pro toto zkoumání byla zvolena kombinace metod, kdy byly vedeny polostrukturované rozhovory se zástupci státní agentury CzechTourism a zároveň bylo provedeno dotazníkové šetření, které se zaměřovalo...
Cinema as a Tool of Nation Branding Strategy: A Case Study of Georgia
Razinkova, Ekaterina ; Brisku, Adrian (vedoucí práce) ; Asavei, Maria Alina (oponent)
Ve snaze získat konkurenční výhodu v globalizovaném světě se stále více pozornosti věnuje vytváření důvěryhodné a přitažlivé image země.V tétosouvislosti je klíčová role přisuzována nationbrandingu, který se postupně stává důležitou součástí zahraniční i domácí politiky. V praxi tento koncept kombinuje různé nástroje, z nichž jedním z nejúčinnějších je národní kinematografie. V postsovětském prostoru je uplatňování strategií nation brandingu poměrně nové, avšak z hlediska posílení reputace perspektivní. Předkládaná diplomová práce zkoumá korelaci mezi koncepty nation branding a národní kinematografie z instrumentalistické perspektivy následně aplikované na případovou studii Gruzie. Na základě teoretického a metodologického zakotvení poskytuje práce analýzu vybraných děl současné gruzínské národní kinematografie z hlediska jejich přínosu k rozvoji národního brandu země. Bylo zjištěno, že se gruzínská národní kinematografie v kontextu budování národního brandu projevila jakoilustrativnía přístupné médium, které reprezentujejakzápadně orientované,taktradiční aspekty národního brandu země. Dále byl zjištěn mírný příklon k častější reprezentaci tradičních aspektů. Aby se však gruzínská národní kinematografie stala pevnějším nástrojem v kontextu nation brandingu, vyžaduje další investice a technologický...
Nation branding rozvojových zemí
Sendrea, Veronica ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; De Castro, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá nation brandingem rozvojových zemí. Nation branding je nově vznikající disciplína, která se zaměřuje na budování a zlepšování obrázu země aplikací marketingových technik. Cílem práce je kontextualizace nation brandingu rozvojových zemí v širším rámci teorie a praxe nation brandingu a rozvojových studií. Práce je strukturována do tří kapitol. První kapitola nabízí úvod do teorie, praxe a kritiky nation brandingu. Druhá kapitola se věnuje tomu, jak nation branding zapadá do širšího kontextu rozvojových studií se zaměřením na jeho aplikace v podpoře exportu, PZI a cestovního ruchu, a jeho význam v rozvojové spolupráci. Poslední kapitola představuje případové studie aplikace nation brandingu ve dvou vybraných rozvojových zemích: Uruguay a Thajsko. Na závěr jsou shrnuté hlavní výsledky práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.